ACTE NECESARE PENTRU CAZ NOU/REEVALUARE A CERTIFICATULUI DE HANDICAP
- cerere;
- fotografie recentă a copilului (în întregime, 9/13 cm) – dacă există posibilitate;
- copie certificat de naştere şi/sau carte de identitate a copilului;
- copii carte de identitate părinţi (MAMĂ,TATĂ - ADRESA ACTUALIZATĂ) cu domiciliul sau reședință în judeţul Sibiu
- ancheta socială, factorii de mediu şi plan de servicii, emisă de SPAS/primăria de domiciliu - ORIGINAL;
- în cazul în care unul din părinţi are un alt domiciliu/reşedinţă decât cel de judeţul Sibiu – adeverinţă cu prestaţiile sociale de care beneficiază copilul pe raza judeţului unde îşi are părintele domiciliu/reşedinţă, conform Legii 448/2006
- fişă psihopedagogică, emisă de unitatea de învăţământ pe care o frecventează copilul - ORIGINAL;
- adeverinţă şcolară, emisă de unitatea de învăţământ pe care o frecventează copilul - ORIGINAL;
- fișă psihologică, emisă de psiholog clinician atestat - ORIGINAL ;
- fişă medicală sintetică, emisă de medicul de familie sau medicul curant din unitatea de îngrijiri paliative - ORIGINAL;
- copii bilete de ieşire din spital/buletine de analize/investigaţii paraclinice specifice afecţiunii;
- scrisoare medicală și documente adiționale în funcție de tipul afecțiunii (TIP) - ORIGINAL
- certificat medical TIP A5 emis de medic specialist din unitate sanitară abilitată de DSP - ORIGINAL;
- copie certificat de încadrare în grad de handicap, în vigoare, (la reevaluare).
- consimtământul scris al reprezentantului legal al copilului privind comunicarea electronică.
și după caz :
- copie ultimul Certificat de Orientare Şcolară și profesională + planul de servicii individualizat (după caz) – C.J.R.A.E Sibiu;
- copie carte de identitate asistent maternal profesionist sau persoana care are în plasament copilul;
- ultima Hotărâre a Comisiei de Protecţie a Copilului/Sentinţa civilă – de plasament – copie;
- sentinţa de divorţ, după caz;
- copie certificat de căsătorie (dacă părinţii sunt căsătoriţi după data de naştere a copilului)
- copie certificat de deces părinte;
- în cazul părinţilor plecaţi în străinătate – curatelă instituită de Instanţa de Tutelă şi adeverinţă cu prestaţiile de care beneficiază copilul pe teritoriul statului în care au reşedinţa/domiciliul părinţii.
ATENȚIE: DOCUMENTELE EMISE DE INSTITUȚIILE PUBLICE SAU PRIVATE TREBUIE SĂ FIE DATATE ȘI SEMNATE.
LA DEPUNEREA DOSARULUI PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE HANDICAP TREBUIE SĂ VĂ PREZENTAŢI LA SEDIUL D.G.A.S.P.C. SIBIU – SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ A COPILULUI CU DIZABILITĂȚI – SIBIU, str. MITROPOLIEI, NR.2, ÎMPREUNĂ CU COPILUL ŞI DOSARUL COMPLET.
PROGRAMAREA TELEFONICĂ PENTRU REEVALUARE SE VA REALIZA CU 60 DE ZILE ÎNAINTE DE EXPIRAREA VALABILITĂŢII CERTIFICATULUI DE HANDICAP, CONFORM PREVEDERILOR LEGALE.
ATENȚIE: RUGĂM, A SE RESPECTA ORA DE PROGRAMARE !!! ASTFEL, SE VA RECURGE LA O NOUĂ PROGRAMARE IAR SPECIALIȘTII SERVICIULUI DE EVALUARE COMPLEXĂ A COPILULUI NU ÎȘI VOR ASUMA EVENTUALELE PIERDERI PRIVIND DREPTURILE AFERENTE !!!
PENTRU COPIII NEDEPLASABILI EVALUAREA COMPLEXĂ SE VA REALIZA LA DOMICILIUL COPILULUI, DUPĂ DEPUNEREA DOSARULUI DE CĂTRE PĂRINTELE/REPREZENTANTUL LEGAL AL ACESTUIA.
PROGRAM CU PUBLICUL PENTRU DEPUNEREA DOSARELOR COMPLETE: LUNI, MARŢI, MIERCURI: 09.00 - 13.00.
PROGRAM DE RIDICARE A REZULTATULUI: JOI: 09.00 - 13.00
Date de contact
Şef Serviciu – Viorica Elena Vodă
Adresa: Str.Mitropoliei, nr.2, jud. Sibiu
Tel: 0269213650; 0751174406
Fax: 0269213650;
Având în vedere dispoziția emisă de ANDPDCA nr.1372/23.01.2020, primirea cererilor tip însoțite de toate documentele necesare evaluării complexe a copilului pot fi trimise pe adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Menționăm faptul că, în conformitate cu Ordinul 1985/2016 la prezentarea în vederea evaluării complexe a copilului, vă rugăm să prezentați următoarele documente, în ORIGINAL:
- Ancheta socială (formular TIP), de la SPAS/Primăria de domiciliu și Factorii de mediu în anexă - pentru copiii din familie;
- Fişa medicală sintetică (formular TIP), de la medicul de familie sau medicul curant din unitatea de îngrijiri paliative;
- Certificatul medical TIP A5 emis de medic specialist din unitate sanitară abilitată de DSP;
- Fişa de evaluare psihologică (formular TIP) - psiholog atestat în psihologie clinică;
- Fişa psihopedagogică (formular TIP), de la unitatea de învățământ;
- Scrisoare medicală și documente adiționale, conform tipului de afecțiune (formular TIP):
- boli ale aparatului cardiovascular
- boli ale aparatului locomotor
- boli ale aparatului respirator
- boli ale aparatului urinar
- boli ale glandelor endocrine
- boli ale laringelui
- boli ale pielii
- boli ale structurii și funcțiile ochiului
- boli ale structurii și funcțiile urechii
- boli ale structurii și funcțiile digestive
- boli genetice
- boli hematologice
- boli imunologice
- boli metabolice
- boli neurologice, tulburări neuropsihice
- boli imunologice cronice
- malformații congenitale ale nasului