Compartimentul de Achizitii Publice si Contractare Servicii Sociale                                       

Nr.3125 /22.01.2018

Raspuns solicitare de clarificari

Referitor la procedura simplificata proprie organizata pentru atribuirea contractului de prestari servicii avand ca obiect ’’Servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele D.G.A.S.P.C. Sibiu’’  Cod CPV – 79713000-5 Servicii de paza (Rev.2)

Având în vedere solicitarea de clarificari transmisa prin intermediul adresei de e-mail in data de 22.01.2018 si inregistrata la sediul DGASPC Sibiu sub nr. 3123/22.01.2018 va comunicam urmatoarele:

Intrebarea nr. 1:

’’ Avem rugamintea sa ne comunicati cum se transmit ofertele pentru licitatia de paza din data de 24.01.2018..’’

Raspuns la solicitarea de clarificari nr. 1:

Autoritatea contractanta a formulat adresa nr. 2179/16.01.2018, publicata pe site-ul institutiei in data de 16.01.2018, prin care s-a comunicat faptul ca se prelungeste cu o zi termenul limita de depunere a ofertei si anume pana in data de 25.01.2018, ora. 11:00. Operatorii economici au dreptul de a transmite oferta in plic inchis cu mentiunea A nu se deschide inainte de data de______ (se va mentiona data limita de depunere a ofertelor, modificata in urma adresei nr.2179/16.01.2018 ) la sediul autoritatii contractante (registratura) din Sibiu, str. Mitropoliei nr. 2, jud. Sibiu si numai pâna la termenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor (25.01.2018, ora 11:00).

Preşedinte cu drept de vot: Galea Ion

Membru: Nistor Lenuta

Membru: Cândea Crina Elena,

Membru: Bocai Simona

Membru: Roman Bianca

Membru: Lazar Elena

Membru: Munteanu Marius Adrian

Membru: Nicolae Cristian

Membru: Sauchea Liviu

Membru de rezerva: Curechean Nicoleta

Membru de rezerva: Bartos Adrian

Membru de rezerva: Mihaltan Raluca

Membru de rezerva: Hosu Adrian Alex

Membru de rezerva: Cândea Cristina Florina

Membru de rezerva: Canciu Adrian

 

Compartimentul de Achizitii Publice si Contractare Servicii Sociale                                       

Nr.3081 /22.01.2018

Raspuns solicitare de clarificari

Referitor la procedura simplificata proprie organizata pentru atribuirea contractului de prestari servicii avand ca obiect ’’Servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele D.G.A.S.P.C. Sibiu’’  Cod CPV – 79713000-5 Servicii de paza (Rev.2)

Având în vedere solicitarea de clarificari transmisa prin intermediul adresei de e-mail in data de 18.01.2018 si inregistrata la sediul DGASPC Sibiu sub nr. 2732/18.01.2018 va comunicam urmatoarele:

Intrebarea nr. 1:

’’ Societatea noastra a intrebat cate interventii se estimeaza/luna, iar autoritatea contractanta a raspuns ca nu poate sa estimeze aceste incidente, in schimb le doreste incluse in propunerea financiara. In conditiile in care achizitorul nu poate el insusi estima cate evenimente pe luna vor avea loc, cum se va realiza comparatia reala, transparenta si nediscriminatorie intre propunerile financiare propuse de ofertanti? In acest sens, pentru a asigura compararea nediscriminatorie intre ofertanti, achizitorul are obligatia estimarii unui numar maxim de interventii. Deci va rugam sa precizati numarul estimat de interventii/luna.’’

Raspuns la solicitarea de clarificari nr. 1:

Conform raspunsului la solicitarea de clarificari nr. 2445/17.01.2018, nu se pot preconiza interventiile ce pot avea loc/luna intrucat acest aspect nu depinde de factori previzibili, un rol important avand in acest caz si agentul de paza ce va desfasura activitatea din partea operatorilor economici care va avea sau nu capacitatea de a gestiona posibile conflicte.

Pentru stabilirea tarifului orar ofertat, operatorii economici au obligatia sa aiba in vedere si includerea unei cheltuieli pentru eventuale evenimente care ar presupune deplasarea unei echipe de interventii, suma care va reprezenta un beneficiu in cazul in care nu se va interveni, iar in cazul in care se impun interventii mai multe decat cele preconizate, acesta va fi un risc asumat de operatorii economici.

Pentru actiunile de interventie nu se achita sume suplimentare in afara tarifului/ora paza ce va fi declarat castigator.

Astfel ca revenim si va reamintim sa ofertati un tarif/ora paza care sa cuprinda toate cheltuielile ce rezulta direct sau indirect din indeplinirea tuturor obligatiilor stabilite in documentatia de atribuire.

Pe de alta parte in estimarea valorii serviciilor de paza de 1.295.180 lei ce fac obiectul procedurii simplificate proprii, s-a avut in vedere valoarea totala de plata fara T.V.A., pornind de la acelasi mod de calcul mentionat in caietul de sarcini in functie de care operatorii economici au obligatia de a elabora oferta, respectiv s-au avut in vedere pe langa salariul minim pe economie de 11,40 lei /ora, conform H.G. 846/2017, sporul de noapte de 25% prevazut de Codul Muncii si alte cheltuieli pe care operatorii economici le pot avea cu:

  • alte sporuri (pe care autoritatea contractanta nu le poate stabili exact, acestea depinzand si de contractele negociate la nivelul societatilor ofertante),
  • cheltuielile indirecte cu dotarea agentilor (pe care care autoritatea contractanta nu le poate prevedea intrucat aceste cheltuieli depind si de echipamentele pe care operatorul economic le are deja in stoc),
  • interventii (pe care autoritatea contractanta nu le poate preconiza, nici anticipa, un rol important in evitarea unor posibile conflicte avand si agentul de paza ce isi va desfasura activitatea din partea operatorului economic care va putea aplana sau preintampina eventuale conflicte sau nu va putea gestiona nici macar conflictele de mica amploare),
  • cheltuieli neprevazute, alte adaosuri etc.

Astfel diferenta pana la tariful estimat de 15,50 lei/ora de paza a fost prevazuta pentru alte cheltuieli pe care ofertantii le pot avea, dintre care asa cum s-a mentionat in caietul de sarcini si in anunt fac parte si cele cu eventuale interventii, dotari etc.

Pe de alta parte, avand in vedere faptul ca toate informatiile privind modul de stabilire a tarifului /ora paza, inclusiv cele privind eventuale cheltuieli cu interventii sunt publicate pe site-ul autoritatii contractante, putand fi accesate de orice operator economic interesat, se respecta principiul transparentei, nediscriminarii, iar intocmirea ofertelor si compararea acestora se face avand la baza aceleasi date si criterii de evaluare, prezentate in documentatia de atribuire.

Intrebare nr. 2:

„Serviciile de monitorizare si interventie sunt diferite de serviciile de paza umana si nu pot fi incluse in bugetul de paza, mai ales ca insusi achizitorul precizeaza ca obiectul achizitiei si al contractului este servicii de paza bunuri si valori si nu servicii de paza, monitorizare si interventie. Din punct de vedere legislativ, serviciile de monitorizare si interventie sunt ratificate de Legea 333/2003 si H.G. 301/2012 si sunt diferite de serviciile de paza, asa cum se prevede in art. 90,91,92 si 93 din normele de aplicare de mai sus.

Acestea presupun costuri diferite, respectiv costuri cu dispecerii, costuri cu autoturismul, costuri cu salarizarea agentilor de interventie. Achizitorul a mentionat in caietul de sarcini, fila 1 si 2 numai numarul de ore de paza umana. Care si cat din aceste ore reprezinta abonamentul pentru monitorizare si interventie?”

Raspuns la solicitarea de clarificari nr. 2:

Potrivit prevederilor art. 19 alin. 1 si 4 din Legea nr. 333/2003, sectiunea a-4 -a „Paza şi protecţia prin societăţi specializate”, societăţile specializate de pază şi protecţie pot avea unul sau mai multe dintre următoarele obiecte de activitate:

  1. a) servicii de pază a obiectivelor, bunurilor şi valorilor, precum şi servicii de consultanţă în domeniu;
  2. b) servicii de pază a transporturilor de bunuri şi valori, precum şi servicii de consultanţă în domeniu;
  3. c) servicii de protecţie personală specializată, denumită gardă de corp, şi servicii de consultanţă în domeniu.

In descrierea obiectelor de activitate ale serviciilor specializate de paza si protectie mentionate de legislatia in vigoare nu se prevad serviciile de monitorizare si interventie ca obiect de activitate separat de cele de paza pe care o societate specializata trebuie sa il aiba.

Pe acelasi considerent s-a denumit obiectul achizitiei publice ca fiind servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele DGASPC Sibiu, raportat la obiectele de activitate pe care le poate avea o societate specializata de paza.

Eventualele interventii la obiectivele DGASPC Sibiu se efectueza la solicitarea agentului de paza angajat din partea societatii specializate de paza, in cazul in care acesta este depasit de situatiile conflictuale.

In stabilirea sumei aferente serviciilor de paza cuprinse in proiectul de buget nu se prevad articole separate de „paza umana” si de interventie. Valoarea estimata a achizitiei publice se stabileste potrivit art. 9 din Legea nr. 98/2016 raportat la valoarea totala de plata, chiar daca aceasta ar presupune cheltuieli auxiliare.

De asemenea orele de paza mentionate in anuntul de participare nu reprezinta „ore de paza umana” (termen pe care nici legislatia in vigoare nu-l reglementeaza), in tariful stabilit pentru prestarea acestora fiind incluse toate elementele componente mentionate in documentatia de atribuire, respectiv si alte posibile cheltuieli in afara de cele privind salariul minim pe economie, care trebuie respectat conform legislatiei in vigoare.

Potrivit prevederilor art. 21 alin.(1) din Legea nr. 333/2003: “Conducătorii societăţilor specializate de pază şi protecţie sunt obligaţi să asigure respectarea prevederilor legale şi a regulamentelor proprii în organizarea şi funcţionarea acestei forme de pază, în angajarea, pregătirea şi controlul personalului, portul uniformei şi al însemnelor distinctive, precum şi în dotarea cu mijloace de intervenţie şi apărare individuală, conform legii.”

Asa cum se poate observa dotarea cu mijloace de interventie este o obligatie legala stabilita in sarcina conducatorilor societatilor specializate de paza si este indisolubil legata de serviciile de paza.

 

Intrebare nr. 3: „Atat timp cat obiectul contractului este servicii de paza si nu servicii de monitorizare si interventie, va solicitam sa modificati factorul de evaluare dotare masini, mai ales ca achizitorul sustine ca nu poate estima cate interventii se pot efectua /luna. Prin urmare solicitam ca masuri de remediere fie bugetarea separata a acestui serviciu cu dotarea aferenta, fie renuntarea la acest factor de evaluare si inlocuirea acetuia, intrucat serviciile de monitorizare si interventie nu fac obiectul achizitiei.“

 

Raspuns la solicitarea de clarificari nr. 3:

 

Potrivit prevederilor art. 50 din Legea 333/2003,  CAP. VII “Obligaţiile conducătorilor de unităţi”, (conducatorii unitati definiti la art. 2 alin. 1) au obligatia sa:

    “h) încheie contracte de prestări de servicii în domeniul pazei, gărzii de corp, pentru instalarea sistemelor de alarmă împotriva efracţiei, numai cu societăţile sau persoanele ori prin poliţia locală cărora li s-a acordat licenţa, după caz, de către Inspectoratul General al Poliţiei Române;”

Astfel denumirea data obiectului achizitiei publice nu este gresita, iar din prevederile caietului de sarcini nr. 690/08.01.2018, reiese clar faptul ca printre obligatiile asumate de operatorii economici se regaseste si cea a asigurarii de masini de interventie si deservire (art. 8.16 din modelul de contract de prestari servicii publicat pe site-ul institutiei DGASPC Sibiu). De asemenea obligatia de a tine cont de toate cheltuielile ce rezulta din indeplinirea obligatiilor prevazute in documentatia de atribuire este precizata expres atat in caietul de sarcini la capitotul 11 „Cerinte asupra ofertei financiare“ cat si la capitolul 19 „modul de prezentare a propunerii financiare“ pct 3 din anuntul de participare nr. 954/09.01.2018.

 

Autoritatea contractanta nu considera necesar a adopta masurile de remediere solicitate de catre operatorul economic, acestea nefiind justificate intrucat bugetul institutiei nu necesita detaliere separata pentru acest serviciu de paza, care chiar daca include cheltuieli accesorii ele se refleta in acelasi articol bugetar.

 

Referitor la solicitarea de renuntare la factorului de evaluare „dotari autoturisme interventie“, comisia de evaluare o considera nejustificata (dat fiind ca obligatia de a avea în dotarea mijloace de intervenţie, este stabilita in sarcina conducatorilor societatilor specializate de paza si protective - art. 21 din Legea nr. 333/2003) si ilegala (renuntare la un factor de evaluare neputand fi acceptata nici macar ca masura de remediere, intrucat in caz contrar se incalca principiile prevazute la art. 2 din Legea nr. 98/2016 – nediscriminare, tratament egal)

 

Preşedinte cu drept de vot: Galea Ion

Membru: Nistor Lenuta

Membru: Cândea Crina Elena,

Membru: Bocai Simona

Membru: Roman Bianca

Membru: Lazar Elena

Membru: Munteanu Marius Adrian

Membru: Nicolae Cristian

Membru: Sauchea Liviu

Membru de rezerva: Curechean Nicoleta

Membru de rezerva: Bartos Adrian

Membru de rezerva: Mihaltan Raluca

Membru de rezerva: Hosu Adrian Alex

Membru de rezerva: Cândea Cristina Florina

Membru de rezerva: Canciu Adrian

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Compartimentul de Achizitii Publice si Contractare Servicii Sociale                                    

Nr.2179/16.01.2018

ADRESA CLARIFICARE TERMEN DE DEPUNERE OFERTE

Referitor la procedura simplificata proprie organizata pentru atribuirea contractului de prestari servicii avand ca obiect ’’Servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele D.G.A.S.P.C. Sibiu’’  Cod CPV – 79713000-5 Servicii de paza (Rev.2)

Având în vedere ca autoritatea contractanta s-a sesizat asupra faptului ca in interiorul termenului acordat pentru depunerea ofertelor a fost calculata si ziua de 24.01.2018, care este zi libera legala, Comisia de evaluare constituita legal prin Dispozitia nr.10/09.01.2018, va comunica in acest sens, ca prelungeste cu o zi si anume pana la data de 25.01.2018 ora 11:00 termenul de depunere oferte.

Compartimentul de Achizitii Publice si Contractare Servicii Sociale                                    

Nr.2445 /17.01.2018

Raspuns solicitare de clarificari

Referitor la procedura simplificata proprie organizata pentru atribuirea contractului de prestari servicii avand ca obiect ’’Servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele D.G.A.S.P.C. Sibiu’’  Cod CPV – 79713000-5 Servicii de paza (Rev.2)

Având în vedere solicitarea de clarificari inregistrata la sediul DGASPC Sibiu sub nr. 1991/15.01.2018 va comunicam urmatoarele:

Intrebarea nr. 1:

’’Avand in vedere factorul de evaluare masini de interventie, va rugam sa specificati care este numarul maxim de autoturisme solicitate pentru indeplinireaa contractului, dar si pentru a obtine punctajul maxim de 5 puncte, intrucat un ofertant poate sa detina in dotare intre 1 masina si un infinit de masini si sa declare ca le detine, doar pentru a obtine in mod abuziv punctajul maxim, stiut fiind ca numarul de masini declarate si existente in dotarea acestuia, deservesc deja altor contracte de paza, astfel ca este ofertantul nu ajuta cu nimic in mod real achizitorul daca declara spre exemplu ca detine 30 de masini. El trebuie sa precizeze cate autoturisme va aloca efectiv pentru derularea acestui contract. Mentionam ca in conformitate cu art. 97 din H.G. 301/2012, modificata si actualizata, prestatorii serviciilor de monitorizare si operatorii economici au obligatia de a asigura interventia fara a depasi 15 minute in localitati urbane, respectiv 30 de minute in localitati rurale si de a lua pana la interventia organelor judiciare, primele masuri necesare conservarii urmelor infractiunii si a mijloacelor de proba.’’

Raspuns la solicitarea de clarificari nr. 1:

Conform raspunsului la solicitarea de clarificari nr. 1783/15.01.2018, autoritatea contractanta va acorda punctaj doar pentru masinile alocate efectiv pentru derularea contractului ce face obiectul prezentei proceduri de atribuire.

Intrucat obiectivele pentru care trebuie asigurata paza nominalizate in caietul de sarcini nr. 690/08.01.2018 sunt in numar de 9, se va acorda punctajul maxim de 5 puncte pentru un numar de minim 9 autoturisme de interventie. In cazul in care operatorii economici fac dovada detinerii unui numar mai mare de 9 autoturisme de interventie, se va acorda acelasi punctaj maxim de 5 puncte. Daca operatorii economici fac dovada detinerii unui numar mai mic de 9 autoturisme de interventie se va calcula punctajul prin aplicarea algoritmului de calcul mentionat in caietul de sarcini astfel:

Factorul de evaluare: Dotari autoturisme de interventie

P dotări= nr. Autoturisme de interventie din dotare

P dotări max= pentru un numar de autoturisme de interventie din dotare de ≥ 9 se acorda punctajul maxim de 5 puncte

Celelalte oferte care fac dovada unui numar de autoturisme de interventie < 9, vor fi cotate dupa formula:

P dotari ofertat = nr. Auto interventie ofertat/ nr auto interventie maxim  ( respectiv 9) x 5 puncte

 = nr. Auto interventie ofertat / 9 x 5 puncte

 

Intrebare nr. 2:

„Raportat la numarul de ore de paza, precizat in caietul de sarcini, nu se regaseste nicaieri cate ore de monitorizare si interventie a estimat achizitorul, de unde rezulta ca acesta va plati numai servicii de paza umana, cum de altfel este si mentionat in obiectul contractului si mai ales in documentatia de atribuire. Cu alte cuvinte necesitatea dotarii cu masini de interventie nu este bugetata de catre achizitor.

Va rugam in acest sens, in caz de eveniment si interventie din partea prestatorului, sa ne precizati cum se va plati aceasta si cum va reflecta un potential ofertant, aceasta situatie in propunerea financiara? Si in cazul in care mentineti factorul de evaluare masini de interventie, va rugam sa ne precizati cate interventii estimati ca vor fi pe luna, pentru a putea constitui propunerea financiara unitar de catre toti ofertantii, intrucat interventia presupune cheltuieli cu salariul agentilor de interventie precum si cheltuieli cu carburantul autoturismului.”

 

Raspuns solicitare de clarificari nr. 2:

Potrivit prevederilor art. 9 din Legea nr. 98/2016, la stabilirea valorii estimate a achizitiei publice, s-a avut in vedere valoarea totala de plata fara TVA, luand in considerare orice eventuale forme de optiuni si prelungiri ale contractului.

Potrivit prevederilor caietului de sarcini, la calculatia tarifului lei/ora paza se va tine cont si se vor reliefa toate costurile executarii in bune conditii ale contractului. De asemenea s-au mentionat elementele componente ale tarifului ce urmeaza a fi ofertat, care va cuprinde pe langa salariul orar agent paza, spor de noapte, alte sporuri, valoarea contributiilor, alte adaosuri, inclusiv componenta cu privire la cheltuielile indirecte. In descrierea componentei privind cheltuielile indirecte necesare a se efectua pentru indeplinirea contractului sunt mentionate costurile ce reies din monitorizarea sistemului antiefractie, cat si interventii ale echipei mobile.

In anuntul de participare nr. 954/09.01.2018 la cap. 19. „Modul de prezentare a propunerii financiare” pct. 3 s-a precizat faptul ca ofertantii trebuie sa-si evalueze oferta astfel incat pretul total ofertat sa acopere toate obligatiile contractantului asumate prin modelul de contract, propunerea tehnica, financiara si alte documente solicitate in cadrul documentatiei de atribuire.

 

In acest sens subliniem faptul ca tariful ofertat va cuprinde toate costurile pe care le implica executarea contractului, cu respectarea tuturor obligatiilor mentionate in caietul de sarcini, contract, anunt de participare sau alte documente ce fac parte interganta a documentatiei de atribuire, inclusiv cele legale de posibile interventii, al caror numar nu il poate estima autoritatea contractanta, intrucat nu depinde de factori previzibili, un rol important avand in acest caz si agentul de paza ce va desfasura activitatea din partea operatorilor economici care va avea sau nu capacitatea de a gestiona posibile conflicte.

 

Intrebare nr. 3:

„Valoarea ofertei financiare care va sta la baza atribuirii contractului este valoarea pentru anul 2018 sau valoarea cumulata 2018 si 2019?

 

Raspuns solicitare de clarificari nr. 3:

In anuntul de participare nr. 954/09.01.2018 la cap. 19. „Modul de prezentare a propunerii financiare” pct. 1 s-a precizat faptul ca propunerea financiara va contine formularul de oferta – cu respectarea modelului aferent ce se regaseste in sectiunea Formulare.

In cadrul acestui formular se precizeaza faptul ca ofertantul se angajeaza ca in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare sa presteze serviciile pana in data de 31.12.2018, cu posibilitatea de prelungire a contractului cu maxim 3 luni, in cazul in care autoritatea contractanta opteaza in acest sens cu aplicarea prevederilor art. 165 din HG nr. 395/2016. Asadar valoarea ofertei financiare care va sta la baza compararii cu alte oferte si la baza atribuirii contractului va fi valoarea aferenta anului 2018, insa se va completa in formularul de oferta si valoarea aferenta anului 2019 avand in vedere aceleasi tarife ofertate pentru anul 2018, pe care trebuie sa le mentina pe perioada de prelungire, daca se opteaza pentru suplimentarea contractului si prelungirea duratei si daca nu se incadreaza in situatia de exceptie privind modificarile legislative.

Preşedinte cu drept de vot: Galea Ion

Membru: Nistor Lenuta

Membru: Cândea Crina Elena,

Membru: Bocai Simona

Membru: Roman Bianca

Membru: Lazar Elena

Membru: Munteanu Marius Adrian

Membru: Nicolae Cristian

Membru: Sauchea Liviu

Membru de rezerva: Curechean Nicoleta

Membru de rezerva: Bartos Adrian

Membru de rezerva: Mihaltan Raluca

Membru de rezerva: Hosu Adrian Alex

Membru de rezerva: Cândea Cristina Florina

Membru de rezerva: Canciu Adrian

 

Compartimentul de Achizitii Publice si Contractare Servicii Sociale                                    

Nr.1783/15.01.2018

 

RĂSPUNS LA SOLICITARE DE CLARIFICARI

 

 

Referitor la procedura simplificata proprie organizata pentru atribuirea contractului de prestari servicii avand ca obiect ’’Servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele D.G.A.S.P.C. Sibiu’’  Cod CPV – 79713000-5 Servicii de paza (Rev.2)

 

Având în vedere solicitarea de clarificari nr. 1659/12.01.2018, transmisa prin intermediul adresei de e-mail, prin care ni s-a solicitat: „1.Va rugam respectuos sa ne atasati formularele aferente acestei achizitii in format editabil.

2.Va rugam sa ne precizati daca masinile de interventie care vor fi punctate in algoritmul de calculatie expus de dumneavoastra vor fi cele alocate de compania noastra pentru judetul Sibiu sau toate autoturismele noastre de interventie la nivel national conform Anexa 1B avizata de IGPR.”

 

Astfel, Comisia de evaluare constituita legal prin Dispozitia nr.10/09.01.2018, va comunica in acest sens, ca referitor la primul aspect din solicitare vi s-au transmis documentele pe adresa de e-mail, iar in legatura cu cel de-al doilea aspect ridicat de dumneavoastra –pct.2, autoritatea contractanta va acorda punctaj doar pentru masinile alocate pentru Judetul Sibiu si care pot fi utilizate in caz de nevoie pentru indeplinirea contractului ce face obiectul prezentei proceduri.

 

Comisia de evaluare