ANUNŢ DE PARTICIPARE

 privind ACHIZIŢIA publica avand ca obiect “Servicii de paza bunuri, valori si persoane la obiectivele D.G.A.S.P.C. Sibiu”– cod CPV  _79713000-5(Rev.2) – Servicii de paza

 

  1. Denumirea autorităţii contractante : Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu, cod fiscal 9753096, cu sediul în Sibiu, strada Mitropoliei nr. 2, telefon 0269/232066, fax 0269/232575, e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  2. Procedura de atribuire aplicată este PROPRIA PROCEDURĂ SIMPLIFICATĂ 
  3. Locul de prestarii serviciilor de paza:la obiectivele DGASPC Sibiu, inclusiv la sediile centrelor rezidentiale de copii, mentionate in caietul de sarcini.
  4. Natura şi calitatea serviciilor care trebuie prestate: 

cod CPV 79713000-5(Rev.2) – Servicii de paza, cantitatea 83.560 ore de paza, valoare estimată:  1.295.180 lei fără TVA, calculata incepand cu data de 01.03.2018 pana la data de 31.03.2019, conform prevederilor caietului de sarcini din documentaţia de atribuire. Valoarea estimata a fost calculata avand in vedere valoarea totala de plata fara T.V.A., luand in considerare posibilitatea de suplimentare a obiectului contractului si prelungire a duratei acestuia pana cel tarziu in data de 31.03.2019. Valoarea estimata de 1.295.180 lei  este compusa din:

  • Valoarea estimata de 1.001.672 lei fara T.V.A. aferenta perioadei 01.03.2018-31.12.2018, calculata pentru 64.624 de ore de paza si
  • Valoarea estimata de 293.508 lei fara T.V.A. aferenta perioadei 01.01.2019-31.03.2019, calculata pentru 18.936 de ore de paza

In cazul in care prezenta procedura de atribuire nu se finalizeaza pana in data de 01.03.2018, plata serviciilor se va realiza raportat la numarul ore prestate si la perioada de timp ramasa de executat.

Sursa de finanţare - buget propriu.

  1. Modalitatea de atribuire: contract de prestari servicii de paza
  2. Opţiunea de achiziţionare a unor cantităţi suplimentare: conform documentatiei de atribuire. Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a opta pentru suplimentarea obiectului contractului si prelungirea duratei acestuia pana cel tarziu in data de 31.03.2019 cu aplicarea prevederilor art. 165 din H.G. nr. 395/2016, in limita necesitatilor si posibilitatilor financiare.
  3. Termenul de finalizare sau durata contractului: de la semnarea contractului de achizitie publica pana in data de 31.12.2018, cu posibilitatea de prelungire a duratei contractului pana in data de 31.03.2019
  4. Nu se acceptă oferte alternative.
  5. Documentaţia de atribuire si procedura operationala ce stabileste modul de realizare a activitatii privind procedura simplificata proprie numita norma interna sunt transmise prin mijloace electronice, fiind publicate pe site-ul autoritatii contractante www.dasib.ro. De asemenea s-a publicat in SEAP anunt publicitar
  6. Orice operator economic poate participa individual / în asociere inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de atribuire, cu / fara subcontractant/tert sustinator la prezenta procedura de atribuire.
  7. Termenul limită de transmitere a ofertelor 24.01.2018 ora 11,00.
  8. Adresa la care se transmit ofertele: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu, cod fiscal 9753096, cu sediul în Sibiu, strada Mitropoliei nr. 2, cod postal 550179, jud. Sibiu. Solicitarile de clarificari se vor transmite prin mijloace electronice, respectiv prin intermediul adresei de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
    1. Limba în care trebuie redactate ofertele este Limba Română.
    2. Termen limită de solicitare de clarificări: cu cel puţin 10 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor
  9. Conditii de participare (criterii de calificare), dupa caz:

- A. În conformitate cu art. 164 din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta exclude din procedura aplicata de atribuire a contractului de achizitie publica/acord – cadru orice operator economic cu privire la care a stabilit, in urma analizei informatiilor si documentelor prezentate de acesta, sau a luat cunostinta in orice alt mod ca a fost condamnat prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti pentru comiterea vreuneia dintre urmatoatele infractiuni: 

-consitutirea unui grup infractional organizat

-infractiuni de coruptie si infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie

-infractiuni impotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene,

-acte de terorism

-spalarea banilor

-traficul si exploatarea persoanelor vulnerabile,

-frauda.

Operatorul economic (lider, asociat, subcontractant, tert sustinator) va completa si prezenta declaratia aferenta din sectiunea formulare a documentatiei de atribuire, din care sa rezulte neincadrarea in situatiile prevazute de art. 164 din Legea nr. 98/2016. .

Documente suport: Operatorul economic (lider, asociat, subcontractant, tert sustinator) va prezenta - cazierul judiciar valabil la momentul prezentarii. Pentru persoanele fizice/juridice straine se vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de autoritatile competente din tara in care acestia sunt rezidenti.

Documentele vor fi prezentate in limba romana, cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele prezentate intr-o alta limba decat limba romana, vor fi insotite de traducere autorizata

 

  1. In conformitate cu art. 165 din Legea nr. 98/2016 autoritatea contractanta exclude din procedura de atribuire orice operator economic despre care are cunostinta ca si-a incalcat obligatiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidar, iar acest lucru a fost stabilit printr-o hotarare judecatoreasca sau decizie administrativa avand caracter definitiv si obligatoriu in conformitate cu statul in care respectivul operator economic este infiintat.

Operatorul economic (lider, asociat, subcontractant, tert sustinator) va completa si prezenta declaratia aferenta din sectiunea formulare a documentatiei de atribuire, din care sa rezulte neincadrarea in situatiile prevazute de art. 165 si 167 din Legea nr. 98/2016.

Operatorul economic (lider, asociat, subcontractant, tert sustinator) va prezenta:

- Certificat de atestare fiscala (valabil la momentul prezentarii) eliberat de organul de administrare fiscal al unitatii administrative teritoriale pe raza caruia operatorul economic isi are sediul social, care sa ateste faptul ca ofertantul nu are datorii restante la momentul prezentarii certificatelor fiscale, la bugetul general consolidat.

- Certificat de atestare fiscala (valabil la momentul prezentarii) privind impozitele si taxele locale, care sa ateste faptul ca ofertantul nu are datorii restante la momentul prezentarii certificatelor fiscale, la bugetul local.(Se va prezenta certificatul eliberat atat pentru sediul social, sediile secundare, precum si punctul/punctele de lucru pentru care exista obligatii de plata).

Nota:

- Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de autoritatile competente din tara in care acestia sunt rezidenti (certificate de atestare fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente etc) prin care sa dovedeasca faptul ca si-au indeplinit obligatiile restante de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local.

 

- Conform art. 166 alin. (2) din Legea nr. 98/2016, un operator economic nu este exclus din procedura de atribuire atunci când cuantumul impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul general consolidat datorate si restante, îndeplineste una din urmatoarele conditii:

  1. a) este mai mic de 4.000 lei;
  2. b) este mai mare de 4.000 lei si mai mic de 5% din totalul impozitelor, taxelor si contributiilor datorate de operatorul economic la cea mai recenta data scadenta a acestora.

Pentru situatiile anterior mentionate se solicita prezentarea de documente, prin care operatorii economici pot demonstra ca beneficiaza de derogarile prevazute la art. 166 alin. 2 din Legea nr. 98/2016.

Documentele vor fi prezentate in limba romana, cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele prezentate intr-o alta limba decat limba romana, vor fi insotite de traducere autorizata

  1. Autoritatea contractanta exclude din procedura de atribuire orice operator economic care se afla in vreuna dintre situatiile prevazute la art. 167 din Legea nr. 98/2016.

Operatorul economic (lider, asociat, subcontractant, tert sustinator) va completa si prezenta declaratia aferenta din sectiunea formulare a documentatiei de atribuire, din care sa rezulte neincadrarea in situatiile prevazute de art. 165 si 167 din Legea nr. 98/2016.

- Conform art. 167 alin (2) din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta nu exclude din procedura de atribuire un operator economic impotriva caruia s-a deschis procedura generala de insolventa si indeplineste conditiile prevazute de acest articol.

Pentru situatiile anterior mentionate se solicita prezentarea de documente, prin care operatorii economici pot demonstra ca beneficiaza de derogarile prevazute la art. 167 alin 2 din Legea nr. 98/2016.

Documentele vor fi prezentate in limba romana, cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele prezentate intr-o alta limba decat limba romana, vor fi insotite de traducere autorizata

  1. Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in situatia prevazuta la art. 59 si 60 din Legea nr. 98/2016.

Operatorul economic (lider, asociat, subcontractant, tert sustinator) va completa si prezenta declaratia aferenta din sectiunea formulare a documentatiei de atribuire privind neincadrarea in prevederile art. 59 si  art. 60 din Legea nr. 98/2016.

Ofertanții, terții susținători și subcontractanții trebuie sa respecte Regulile de evitare a conflictului de interese prevăzute la art. 59-60 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;

Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire in sensul articolului 63 din Legea 98/2016 sunt urmatoarele: Vilsan Laura Camelia, Albinaru Maria, Codau Codruta, Indries Teodora Olimpia, Istrate Alina, Galea Ion, Nistor Lenuta, Cândea Crina Elena, Bocai Simona, Roman Bianca, Lazar Elena, Munteanu Marius Adrian, Nicolae Cristian, Sauchea Liviu, Curechean Nicoleta, Bartos Adrian, Raluca Mihaltan, Hosu Adrian Alex, Candea Florina Cristina, Canciu Adrian

 

Un operator economic care participa pe cont propriu si care nu se bazeaza pe capacitatile altor entitati pentru a îndeplini criteriile de calificare si selectie, va completa cate o singura declaratie de neincadrare in prevederile art. 164,165,167,59 si 60 din Legea nr. 98/2016.

Un operator economic care participa pe cont propriu, dar se bazeaza pe capacitatile uneia sau mai multor alte entitati (terti sustinatori/subcontractanti) este raspunzator pentru depunerea în cadrul procedurii a propriilor sale declaratii de neincadrare in prevederile anterior mentionate, precum si a declaratiilor de neincadrare completate separat pentru fiecare dintre entitatile pe care se bazeaza.

In cazul în care grupurile de operatori economici, inclusiv asociatiile temporare, participa împreuna la procedura, trebuie prezentat câte o declaratie de neincadrare in prevederile anterior mentionate, care sa cuprinda informatiile solicitate, separat pentru fiecare dintre operatorii economici participanti din cadrul grupului.

Documentele suport pentru probarea celor sustinute in cadrul declaratiilor de neincadrare vor fi depuse atat pentru operatorii economici (lider, asociat, dupa caz) cat si pentru subcontractant si/sau tert sustinator, daca operatorul economic se bazeaza pe capacitatile acestora.

Documentele prezentate intr-o alta limba decat limba romana, vor fi insotite de traducere autorizata

 

D CAPACITATEA DE EXERCITARE A ACTIVITATII PROFESIONALE

  • In conformitate cu art. 173 alin. 2 din Legea nr. 98/2016, Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ca operatorul economic care participa la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica sa dovedeasca ca detine o autorizatie speciala sau sa fie membru al unei anumite organizatii pentru a putea presta serviciile in cauza.

Ofertantul (lider, asociati, dupa caz, daca respectivii membrii executa partea din contract pentru care este solicitata autorizatia) trebuie sa faca dovada detinerii licenţei de funcţionare eliberate de Inspectoratul General al Politiei Romane pentru desfasurarea activitatii de paza si protectie, VALABILA LA MOMENTUL PREZENTARII ACESTEIA, conform art. 19 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare (copie conformă cu originalul) sau in cazul ofertantilor straini, documente echivalente emise in tara de rezidenta. Licenta eliberata de Inspectoratul General al Politiei trebuie sa fie in perioada de valabilitate atat la data prezentarii ofertei si a incheierii contractului de prestari servicii, cat si pe tot parcursul derularii acestuia;

Document obligatoriu: licenţei de funcţionare eliberate de Inspectoratul General al Politiei Romane pentru desfasurarea activitatii de paza si protectie, VALABILA LA MOMENTUL PREZENTARII ACESTEIA ce se va depune impreuna cu oferta.

Operatorii economici care se bazeaza pe capacitatile altor entitati (subcontractanti, terti sustinatori) vor face dovada licentei de functionare anterior mentionate pentru acestea din urma daca acestia desfasoara efectiv serviciile in legatura cu care sunt necesare calificari profesionale, respectiv autorizatii speciale.

In conformitate cu prevederile art. 173 alin. 1 din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita oricarui operator economic sa prezinte documente relevante care sa dovedeasca forma de inregistrare si, dupa caz de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional in conformitate cu cerintele legale din tara in care este stabilit operatorul economic.

Operatorii economici ce depun oferta, trebuie sa dovedeasca o forma de inregistrare, in conditiile legii, in tara de rezidenta, din care sa reiasa ca operatorul economic este legal constituit, ca nu se afla in niciuna din situatiile de anulare a constituirii, precum si faptul ca are capacitatea profesionala de a realiza activitatile care fac obiectul contractului. Certificatul ONRC sau pentru ofertantii straini, documentul echivalent emis in tara de rezidenta se va prezenta impreuna cu oferta. Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la momentul prezentarii documentului. Din certificatul ONRC trebuie sa rezulte ca obiectul contractului are corespondent în codul CAEN si este autorizat potrivit prevederilor Legii nr. 359/2004. Documentele vor fi prezentate in copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele prezentate intr-o alta limba decat limba romana, vor fi insotite de traducere autorizata.

  Pentru persoanele juridice straine

Documente de confirmare:

-Prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic;

-Documente de atestare asupra urmatoarelor, în conformitate cu prevederile legale din tara în care ofertantul este rezident: denumirea completa, durata de functionare, sediul social, asociati/actionari, persoane împuternicite/administratori, domenii de activitate, activitati autorizate;

-prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie valabile pentru anul calendaristic in curs; .

 

CAPACITATEA  TEHNICA SI/SAU PROFESIONALA

 

  1. In conformitate cu art. 179 din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ca operatorul economic care participa la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica sa dovedeasca indeplinirea cerintelor privind capacitatea tehnica si profesionala pentru a executa contractul de achizitie.

Potrivit art 178, alin. 1 si 2 din Legea nr. 98/2016 autoritatea contractantă are dreptul de a stabili prin documentele achiziţiei cerinţe privind capacitatea tehnică şi profesională care sunt necesare şi adecvate pentru a se asigura că operatorii economici deţin resursele umane şi tehnice şi experienţa necesare pentru a executa contractul de achiziţie publică la un standard de calitate corespunzător.

Cerinţele privind capacitatea tehnică şi profesională stabilite de autoritatea contractantă pot viza în special existenţa unui nivel corespunzător.

 

  • Ofertantul trebuie sa prezinte lista prestarilor de servicii realizate in cursul unei perioade care acopera cel mult ultimii 3 ani (se va respecta formularul aferent din sectiunea Formulare), insotita de certificate/documente pentru cele mai importante servicii prestate. Ultimii 3 ani vor fi calculati pana la data limita de depunere a ofertei.

Prin lista serviciilor prestate insotita de certificatele/ documentele pentru cele mai importante servicii prestate, ofertantul trebuie faca dovada ca, in ultimii 3 ani calculati pana la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor au fost prestate in conformitate cu normele profesionale in domeniu, servicii similare cu cele ce fac obiectul contractului care se atribuie prin prezenta procedura a caror valoare cumulata a fost de minimum 1.200.000 lei la nivelul a maximum 2 contracte de prestari servicii similare.

Documentele justificative constau in

  1. Documente reprezentand certificari ale prestarilor de servicii pe care ofertantul considera ca autoritatea contractanta trebuie sa le ia in considerare pentru evaluarea indeplinirii cerintei privind experienta similara.

Respectivele certificari vor trebui sa indice:

  1. a) obiectul serviciului prestat astfel incat sa fie furnizate toate informatiile solicitate si necesare pentru a se verifica indeplinirea cerintei privind experienta similara,
  2. b) beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau client privati,
  3. c) valoarea-in lei fara tva,
  4. d) perioada, mai exact intervalul periodic (data de inceput si data de finalizare) in care s-a executat contractul
  5. e) locul prestarii serviciilor si
  6. f) sa precizeze daca au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfârsit;

Certificarile (documente constatatoare / procese verbale de receptie / contracte /recomandari sau alte asemenea documente) vor fi emise sau contrasemnate de beneficiar (autoritate contractanta sau client privat) care probeaza indeplinirea celor asumate in declaratia privind lista principalelor prestari servicii, vor fi prezentate impreuna cu oferta.

Nota 1: Documentele edificatoare vor fi prezentate în copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele/documentele edificatoare în copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul” însotite de traducere autorizata în limba româna.

Nota 2: Pentru contractele reprezentand experienta similara in ultimii 3 ani, pentru calculul echivalentei se va aplica cursul mediu anual leu/valuta comunicat de BNR pentru fiecare an in parte. Cei 3 ani se vor calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor stabilita initial prin anuntul de participare, chiar daca ulterior initierii procedurii autoritatea contractanta va decala aceasta data.

 

  1. F. In conformitate cu art. 55 si art. 172 alin. 4 din Legea nr. 98/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita oricarui operator economic sa prezinte documente edificatoare care sa dovedeasca ca subcontractantii respecta aceleasi obligatii ca si ofertantii si sa ia in considerare capacitatea tehnica si profesionala a subcontractantilor propusi pentru partea lor de implicare in contractul ce urmeaza sa fie indeplinit, daca documentele prezentate sunt relevante in acest sens.
  2. Autoritatea contractanta solicita ofertantului sa precizeze în oferta partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de identificare ale subcontractantilor propusi, dacă aceştia din urmă sunt cunoscuţi la momentul depunerii ofertei.
  3. Autoritatea contractanta solicita ofertantului sa precizeze in oferta in conformitate cu art 150 alin 2 din HG 395/2016 si ale art 219 coroborat cu 220 din Legea 98/2016, numele, datele de contact si reprezentantii legali pentru : – subcontractantii sai implicati în executarea contractului de achizitie publica, - pentru subcontractantii subcontractantilor contractantului sau subcontractantii aflati pe niveluri subsecvente ale lantului de subcontractare.
  4. Autoritatea contractanta va verifica inexistenta unei situatii de excludere prevazute la art. 164, 165 si 167 în legatura cu subcontractantii propusi.

4.În cazul în care este identificata o situatie de excludere, cu aplicarea în mod corespunzator a dispozitiilor art. 171 din legea 98/2016, autoritatea contractanta va solicita ofertantului o singura data sa înlocuiasca un subcontractant în legatura cu care a rezultat, în urma verificarii, ca se afla în aceasta situatie.

  1. În cazul în care ofertantul sau operatorii economici care participa în comun la procedura de atribuire subcontracteaza o parte din contractul de achizitie publica care urmeaza sa fie atribuit, cerinta referitoare la capacitatea de exercitare a activitatii profesionale constand in prezentarea unei/unor autorizatii specifice se considera îndeplinita daca subcontractantul nominalizat detine autorizatia solicitata prin documentatia de atribuire, cu conditia ca acesta sa execute partea din contract pentru care este solicitata autorizatia respectiva. (art 51 HG 395/2016)
  2. Autoritatea contractanta nu stabileste cerinte de participare pentru subcontractantii propusi de ofertant/candidat în oferta sau solicitarea de participare, dar ia în considerare capacitatea tehnica si profesionala a subcontractantilor propusi pentru partea lor de implicare în contractul care urmeaza sa fie îndeplinit, daca documentele prezentate sunt relevante în acest sens.
  3. Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita ofertantului sa transmita informatii si documente relevante referitoare la capacitatea tehnica si profesionala a subcontractantilor propusi, cu privire la partea/partile din contract pe care acestia urmeaza sa o/le îndeplineasca efectiv. În cazul în care din informatiile si documentele prezentate nu rezulta ca subcontractantul propus are capacitatea tehnica si profesionala necesara pentru partea/partile din contract pe care acesta urmeaza sa o/le îndeplineasca efectiv, autoritatea contractanta va respinge subcontractantul propus si va solicita ofertantului/candidatului o singura data înlocuirea acestuia si prezentarea unui alt subcontractant care sa aiba capacitatea tehnica si profesionala necesara pentru partea/partile din contract pe care acesta urmeaza sa o/le îndeplineasca efectiv.
  4. Avand in vedere prevederile art 218 din Legea 98/2016 subcontractorii îsi vor exprima la data depunerii ofertei/momentul introducerii acestora în contractul de achizitie publica, optiunea de a fi sau nu platiti direct de catre autoritatea contractanta. In acest sens vor cuprinde in oferta depusa denumirea subcontractantilor si datele de contact ale acestora, partea/partile din contract care urmeaza a fi îndeplinite de catre acestia,valoarea la care se ridica partea/partile respective, precum si acordul subcontractantilor cu privire la aceste aspect (art 150 alin 1 si 2 din HG 395/2016).
  5. Contractantul are obligatia la încheierea contractului de achizitie publica sau atunci când se introduc noi subcontractanti, de a prezenta contractele încheiate între contractant si subcontractant/subcontractanti nominalizati în oferta sau declarati ulterior, astfel încât activitatile ce revin acestora, precum si sumele aferente prestatiilor, sa fie cuprinse în contractul de achizitie public. Contractele trebuie sa fie în concordanta cu oferta si se vor constitui în anexe la contractul de achizitie publica. Subcontractarea nu diminueaza raspunderea contractantului în ceea ce priveste modul de îndeplinire a viitorului contract de achizitie public.
  6. Contractantul are obligatia de a notifica autoritatii contractante orice modificari ale subcontractantilor pe durata contractului de achizitie publica.
  7. Contractantul are dreptul de a implica noi subcontractanti, pe durata executarii contractului de achizitie publica, cu conditia ca nominalizarea acestora sa nu reprezinte o modificare substantiala a contractului de achizitie publica, în conditiile art. 221 din Legea 98/2016. In situatia modificarii subcontractantilor, contractantul va transmite autoritatii contractante informatiile referitoare la numele, datele de contact si reprezentantii legali ai noilor subcontractanti si va obtine acordul autoritatii contractante privind noi subcontractanti implicati ulterior în executarea contractului. Atunci când înlocuirea sau introducerea unor noi subcontractanti are loc dupa atribuirea contractului, acestia transmit certificatele si alte documente necesare pentru verificarea inexistentei unor situatii de excludere si a resurselor/ capabilitatilor corespunzatoare partii lor de implicare în contractul care urmeaza sa fie îndeplinit.

 

  1. In conformitate cu art. 182 din Legea nr. 98/2016, operatorul economic are dreptul, daca este cazul sa invoce sustinerea unui/unor tert/terti in ceea ce priveste indeplinirea criteriilor referitoare la situatia economica, financiara si tehnica.
  2. Operatorul economic are dreptul sa invoce sustinerea unui/unor tert/terti în ceea ce priveste îndeplinirea criteriilor privind capacitatea tehnica si profesionala, indiferent de natura relatiilor juridice existente între operatorul economic si tertul/tertii respectiv/respective.
  3. În cazul în care operatorul economic îsi demonstreaza capacitatea tehnica si/sau profesionala invocând si sustinerea acordata de catre unul sau mai multi terti, atunci operatorul economic are obligatia de a dovedi autoritatii contractante ca a luat toate masurile necesare pentru a avea acces în orice moment la resursele necesare, prezentând un angajament în acest sens din partea tertului/tertilor. Odata cu angajamentul de sustinere, ofertantul are obligatia sa prezinte documente transmise acestuia de catre tertul/tertii sustinator/sustinatori, din care sa rezulte modul efectiv prin care tertul/tertii sustinator/ sustinatori va/vor asigura îndeplinirea propriului angajament de sustinere, documente care se vor constitui anexe la respectivul angajament.
  4. În cazul în care sustinerea tertului/tertilor vizeaza resurse netransferabile (cum ar fi experienta similara), angajamentul asigura autoritatii contractante îndeplinirea obligatiilor asumate prin acesta, în situatia în care contractantul întâmpina dificultati pe parcursul derularii contractului.
  5. Autoritatea contractanta va verifica daca tertul/tertii care asigura sustinerea în ceea ce priveste îndeplinirea criteriilor referitoare la situatia economica si financiara ori privind capacitatea tehnica si/sau profesionala îndeplineste criteriile relevante privind capacitatea sau nu se încadreaza în motivele de excludere prevazute la art. 164, 165 si 167.
  6. Daca tertul/tertii nu îndeplineste/îndeplinesc criteriile relevante privind capacitatea sau se încadreaza în unul dintre motivele de excludere prevazute la art. 164, 165 si 167, autoritatea contractanta va solicita, o singura data, ca operatorul economic sa înlocuiasca tertul/tertii sustinator/sustinatori fara ca acest aspect sa aduca atingere principiului tratamentului egal prevazut la art. 2 alin. (2) lit. b) din Legea 98/2016.
  7. În scopul verificarii îndeplinirii criteriilor de calificare de catre tertul/tertii care acorda sustinere, în conditiile art. 183 alin. (1) din Lege, autoritatea contractanta poate solicita tertului/tertilor sustinator(i), oricând pe parcursul procesului de evaluare, documente si informatii suplimentare în legatura cu angajamentul dat sau cu documentele prezentate, în cazul în care exista rezerve în ceea ce priveste corectitudinea informatiilor sau documentelor prezentate sau cu privire la posibilitatea de executare a obligatiilor asumate prin respectivul angajament.
  8. În cazul în care contractantul întâmpina dificultati pe parcursul executarii contractului de achizitie publica/acordului-cadru, iar sustinerea acordata de unul sau mai multi terti vizeaza îndeplinirea criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si profesionala, autoritatea contractanta va solicita ofertantului/ candidatului ca prin actul încheiat cu tertul/tertii sustinator(i) sa garanteze materializarea aspectelor ce fac obiectul respectivului angajament ferm
  9. In conformitate cu art. 53, art. 54 si art 185 din Legea nr. 98/2016, orice operator economic are dreptul de a participa la procedurile de atribuire in comun cu alti operatori economici, inclusiv in forme de asociere temporara constituite in acest scop, iar indeplinirea criteriilor privind capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.

Asociatul/asociatii vor prezenta aceleasi documente solicitate la CONDITII DE PARTICIPARE, ca si liderul de asociere, cu mentiunea ca cerintele privind capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstrează prin luarea în considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, iar autoritatea contractantă solicită ca aceştia să răspundă în mod solidar pentru executarea contractului de achiziţie publică. Totodata, se va prezenta acordul de asociere, din care sa reiese cine este liderul asocierii precum si detalierea obligatiilor fiecarui membru al asocierii si procentul care revine fiecaruia.

  1. Perioada de timp în care ofertantul trebuie să işi menţină oferta valabilă : min 120 de zile de la termenul limita de primire a ofertelor.
  2. Criteriul de atribuire a contractului : cel mai bun raport calitate-pret.
  3. Pentru criteriul cel mai bun raport calitate-pret

Ponderile relative acordate factorilor de evaluare si algoritmul de calcul sunt:

Factori de evaluare a ofertelor

 

  1. Preţul ofertei ( lei / oră pază fără TVA): 90 puncte;

                              P financiar= pentru preţul cel mai scăzut (P minim) se acordă punctaj maxim 90 puncte;

                              Celelalte oferte vor fi cotate după formula:

                              P financiar = Pminim / P ofertă X 90 puncte

 

  1. Dotări autoturisme intervenţie

           P dotări = nr. de autoturisme de intervenţie din dotare

           P dotări = pentru cel mai mare nr. de autoturisme de intervenţie din dotare se acordă punctaj maxim 5 puncte;

         Celelalte oferte vor fi cotate după formula:                 

          P dotări = nr. auto intervenţie / nr. auto intervenţie maxim X 5 puncte

  1. Timp mediu de intervenţie

                          P timp se acordă punctaj maxim pentru timpul mediu de intervenţie cel mai mic, calculat ca medie aritmetică a timpilor de intervenţie pentru fiecare locaţie;

                          Celelalte oferte vor fi cotate după formula:

                              P timp = Timp minim /  Timp ofertă X 5 puncte;

 

            Punctajul final obţinut de fiecare ofertant se va calcula astfel:

P final = P financiar + P dotări + P timp

 

  1. Cuantumul garanţiei de participare 25.900 lei

Autoritatea contractanta recomanda: garantia de participare sa fie emisa de catre o banca care sa aiba corespondent în România. Echivalenta in valuta a valorii exprimate in lei, se va determina corespunzator cursului stabilit de BNR la data publicarii anuntului de participare. Garantia de participare este irevocabila si se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis în conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari care nu se afla în situatii speciale privind autorizarea ori supravegherea, în conditiile legii, în cuantumul si pentru perioada precizata mai sus. Contul in care se poate constitui/depune Garantia de Participare este RO43 TREZ5765006XXX000238 deschis la TREZORERIA Sibiu.In cazul in care ofertantii constituie garantia de participare prin scrisoare de garantie bancara, vor completa formularul aferent din sectiunea Formulare. Dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie semnata si transmisa in copie conforma cu originalul impreuna cu oferta pana la data limita de depunere a ofertelor. Instrumentul de garantare trebuie sa prevada ca plata garantiei de participare se va executa neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate. Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de 120 zile de la data limita de depunere a ofertelor.

  1. Garantia de bună execuţie

Garantia de buna executie este irevocabila si se constituie, in conformitate cu prevederile art. 40, alin. 1 din HG nr. 395/2016, in una din urmatoarele forme: prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii, in favoarea autoritatii contractante, de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care nu se afla în situatii speciale privind autorizarea ori supravegherea, în conditiile legii. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului (fara TVA) si se poate constitui in termen de 5 zile lucratoare de la semnarea contractului.

  1. Modul de prezentare a propunerii tehnice:

Propunerea tehnica se va elabora astfel incat sa se ofere posibilitatea verificarii corespondentei acesteia cu cerintele prevazute in Caietul de sarcini publicat pe site-ul institutiei, va respecta in totalitate cerintele prevazute in documentatia de atribuire precum si in eventualele clarificari si completari care au avut loc pana la data limita a depunerii ofertelor. Propunerea tehnica va contine o descriere amanuntita a modului de executare a activitatilor impuse in Caietul de sarcini. In cadrul propunerii tehnice, operatorii economici vor prezenta modul in care se angajeaza ca vor indeplini specificatiile tehnice din caietul de sarcini in perioada de implementare a contractului de prestari servicii, tinand cont de prevederile si obligatiile stipulate in actele normative incidente sau in legatura cu activitatile cuprinse in obiectul contractului. In acest sens ofertantul trebuie sa demonstreze faptul ca detine resursele umane si echipamentele tehnice necesare executarii contractului. Ofertantul trebuie sa fac dovada ca are in dotarea sa sau ca dispune pentru realizarea in bune conditii a contractului de prestari servicii paza (proprietate, leasing, comodat, angajament de punere la dispozite sau prin contract/conventie de inchiriere) de resurse/facilitati tehnice specifice rezultate a fi necesare pentru indeplinirea acestuia, respectiv echipamentul de paza necesar, astfel cum este acesta descris in Anexa la HG 935/2007 privind stabilirea modelului echipamentului pentru agentii de paza care isi desfasoara activitatea in cadrul societatilor specializate de paza si protectie.Ofertantii vor indica în cadrul ofertei faptul ca la elaborarea acesteia au tinut cont de obligatiile relevante din domeniile mediului, social si al relatiilor de munca conform prevederilor art.51 alin.2 din Legea 98/2016 privind achizitiile publice. In cazul in care ofertantul nu asigura respectarea reglementarilor obligatorii referitoare la conditiile specifice de munca si de protectie a muncii oferta va fi respinsa ca inacceptabila in baza art 137 alin 2 lit. d) din HG 395/2016. Se vor completa formularele aferente: Formularul - Declaratie privind respectarea reglementãrilor din domeniul mediului si protectiei mediului si Formularul – Declaratie privind respectarea reglementãrilor din domeniul social si al relatiilor de munca. (ce se regasesc in sectiunea Formulare). Se vor indica, motivat,informatiile din propunerea tehnica care sunt confidentiale, clasificate sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuala, în baza legislatiei aplicabile. Partea din propunerea tehnica considerata confidentiala va fi prezentata intr-un document separat continand aceasta mentiune. In cazul in care aceste conditii nu sunt incidente, Formularul - Declaratie cuprinzand – informatiile considerate confidentiale nu va fi depus, propunerea tehnica fiind astfel considerata ca document public in sensul legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public. Ofertantul va depune in cadrul propunerii tehnice documentele solicitate in cadrul acesteia. Autoritatea contractanta solicita ofertantului sa precizeze în oferta partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze si datele de identificare ale subcontractantilor propusi - numele, datele de contact si reprezentantii legali ai subcontractantilor. Subcontractantii propusi trebuie sa respecte aceleasi obligatii ca si ofertantii, în domeniul mediului, social si al relatiilor de munca, stabilite prin legislatia adoptata la nivelul Uniunii Europene, legislatia nationala, prin acorduri colective sau prin tratatele si acordurile internationale. Subcontractantii vor completa Formularul - Declaratie privind respectarea reglementãrilor din domeniul mediului si protectiei mediului si Formularul - Declaratie privind respectarea reglementãrilor din domeniul social si al relatiilor de munca. Site-uri Internet guvernamentale de unde se pot obtine informatii sunt: Legislatia fiscala: www.mfinante.ro, Legislatia in domeniul protectiei mediului: www.gnm.ro, Protectia muncii si conditii de munca: www. inspectmun.ro.

  1. Modul de prezentare a propunerii financiare

Propunerea financiara va contine:

  1. Formularul de oferta – cu respectarea modelului aferent ce se gaseste in sectiunea Formulare
  2. Anexa nr. 1 la Formularul de oferta (Centralizator financiar)

3.Ofertantii trebuie sa-si evalueze oferta astfel încât pretul total al ofertei sa acopere toate obligatiile contractantului asumate prin modelul de contract, propunerea tehnica, financiara si alte documente solicitate in cadrul documentatiei de atribuire.

Ajustarea pretului se accepta in urmatoarele conditii:

Prețul contractului nu se poate modifica, decat in situatia in care au loc modificari legislative, al caror efect se reflecta in cresterea/diminuarea costurilor pe baza carora s-a fundamentat pretul contractului. Pretul contractului poate fi ajustat in acest caz doar in masura strict necesara pentru acoperirea costurilor pe baza carora s-a fundamentat pretul contractului. Modificarea pretului se poate realiza ca urmare a incheierii unui act adiţional numai în condiţiile modificărilor legislative privind salariul minim brut pe ţară şi cu respectarea formulei de calcul:

„X2=X1xSn

           Sv

unde X2= tarif actualizat

     X1= tarif ofertat declarant castigator in cadrul procedurii

     Sn= salariul minim nou brut pe ţară garantat în plată

     Sv= salariul minim vechi brut pe ţară garantat în plată”

Achizitorul isi rezerva dreptul de a suplimenta obiectul contractului si de a prelungi durata acestuia cu maxim 3 luni de zile, respectiv pana cel tarziu 31.03.2019, cu aplicarea prevederilor art. 165 din H.G. nr. 395/2016, in limita necesitatilor si posibilitatilor financiare.

Ofertantul declarat castigator are obligatia de a mentine si pe perioada de prelungire aceleasi tarife ofertate pentru anul 2018, în situaţia în care se va opta în acest sens, conform prevederilor art 165 din H.G. nr. 395/2016., cu aplicarea situatiei de exceptie privind modificarile legislative, al caror efect se reflecta in cresterea/diminuarea costurilor pe baza carora s-a fundamentat pretul contractului

In cazul in care ofertantul declara in cadrul ofertei ca beneficiaza de subventii, care justifica reducerea pretului ofertat, acesta are obligatia sa depuna o declaratie pe propria raspundere in care sa mentioneze ca persoanele ce beneficiaza de subventiile repective vor fi utilizate pentru prestarea servicilor de paza ce fac obiectul contractului de achizitie publica (se vor nominaliza persoanele ce urmeaza a fi implicate in derularea contractului de prestari servicii, care beneficiaza de subventii).

 

Se va prezenta modelul de contract de prestari servicii semnat de catre ofertanti, pe fiecare pagina. Autoritatea contractanta va aplica prevederile art. 137 alin. 3 litera b) din HG 395/2016. Astfel, este permis operatorilor economici sa formuleze amendamente cu privire la clauzele contractuale din propunerea de contract odata cu depunerea ofertei, urmand ca pe parcursul evaluarii ofertelor daca devine aplicabil autoritatea contractanta sa aiba in vedere prevederile art. 137 alin 3 litera b din HG 395/2016.Se vor indica, motivat,informatiile din propunerea financiara care sunt confidentiale, clasificate sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuala, în baza legislatiei aplicabile. Partea din propunerea financiara considerata confidentiala va fi prezentata intr-un document separat continand aceasta mentiune. In cazul in care aceste conditii nu sunt incidente, Formularul - Declaratie cuprinzand – informatiile considerate confidentiale nu va fi depus, propunerea financiara fiind astfel considerata ca document public in sensul legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public

  1. Modul de prezentare a ofertei:

Operatorii economici au dreptul de a transmite oferta in plic inchis cu mentiunea A nu se deschide inainte de data de______ (se va mentiona data limita de depunere a ofertelor ) la sediul autoritatii contractante (registratura) din Sibiu, str. Mitropoliei nr. 2, jud. Sibiu si numai pâna la termenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor, prevazut in anuntul de participare si/sau anuntul publicitar. Toate documentele vor fi semnate si numerotate pe fiecare pagina, anexandu-se in acest sens un opis al documentelor depuse. Pentru a putea participa la procedura de atribuire operatorii economici trebuie sa se inregistreze in sistemul electronic al achizitiilor publice (SEAP), ofertantul declarat castigator (in cazul asocierii liderul declarat al acesteia) avand obligatia de a publica oferta in catalogul electronic din SEAP, pentru a se putea finaliza achizitia si online. Pe langa propunerea tehnica, propunerea financiara, imputernicirea legala (formularul 3) – semnata de catre administrator/reprezentantul legal, sau un alt document legal echivalent, în cazul în care semnatarul ofertei este altcineva decât administratorul/reprezentantul legal al firmei (original/traducere autorizata), lista documentelor din oferta care sunt confidentiale, scrisoarea de inaintare si documentele justificative solicitate, se va prezenta si documentul doveditor privind constituirea garantiei de participare.  Prin împuternicire se va autoriza semnatarul ofertei sa angajeze ofertantul în procedura pentru atribuirea contractului. Riscurile transmiterii ofertei, inclusiv forta majora sau cazul fortuit, cad în sarcina operatorului economic.Documentele eliberate de terti se vor prezenta semnate de catre ofertant, pe proprie raspundere, cu mentiunea „conform cu originalul. Orice operator economic are dreptul de a-si modifica sau de a-si retrage oferta numai înainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertei si numai printr-o solicitare scrisa în acest sens transmisa prin adresei de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Operatorul economic nu are dreptul de a-si retrage sau de a-si modifica oferta dupa expirarea datei limita stabilita pentru depunerea ofertelor, sub sanctiunea excluderii acestuia de la procedura si executarea garantiei de participare. Ofertantul elaboreaza oferta în conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si indica, motivat, în cuprinsul acesteia care informatii din propunerea tehnica si/sau din propunerea financiara sunt confidentiale, clasificate sau sunt protejate de un drept de proprietate intelectuala, în baza legislatiei aplicabile.

Atentie:Se solicita operatorilor economici sa procedeze la numerotarea de la prima la ultima pagina a tuturor paginilor din cadrul ofertei, din cadrul documentelor de calificare si din cadrul celorlalte documente care însotesc oferta, astfel încât acestea sa poata fi identificate în mod facil.

Ofertantii au obligatia de a analiza documentatia de atribuire si de a transmite oferta conform tuturor instructiunilor, formularelor, prevederilor contractuale si caietului de sarcini continute în aceasta documentatie.

  1. Alte informaţii

Plata serviciilor se va face in urma intocmirii de catre prestator a pontajelor lunare, verificate si acceptate de catre beneficiar.

Facturile vor fi emise de prestator lunar si vor cuprinde valoarea, în lei, a tuturor serviciilor prestate in luna respectiva şi recepţionate în baza pontajelor lunare prin intocmirea unor procese verbale, semnate de ambele părţi şi însuşite prin semnătură de persoana desemnată din partea achizitorului. Prestatorul se obligă să transmită factura către achizitor în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la emiterea acesteia. Achizitorul se obligă să plătească preţul serviciilor către prestator în termen de maxim 30 de zile de la emiterea facturii prin ordin de plata prin Trezoreria Sibiu.

Prevederile prezentului anunt de participare se aplica cu prioritate si se completeaza cu cele ale procedurii formalizate privind organizarea si desfasurarea activitatii publice prin procedura simplificata proprie, in masura in care aceasta nu contine prevederi contrare celor stabilite in anunt.

                                                                                                                                                          

Director general                                                                     Director general adjunct ec.

 

Laura Camelia Vîlsan                                                           Maria Albinaru

 

 

 

 

 

                                                                                                 Intocmit,

                                                 Compartimentul de Achizitii Publice si Contractare Servicii Sociale

            CAIET DE SARCINI

                                                                        Servicii de pază

                       

 

 

  1. Introducere

           

            Denumirea autorităţii contractante: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu

            În conformitate cu Legea nr. 333 / 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor şi valorilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministerele şi celelalte unităţi aflate în subordonarea / coordonare / autoritatea acestora, organisme ale administraţiei publice centrale şi locale, regiile autonome, companiile şi societăţile naţionale, societăţile comerciale, indiferent de natura capitalului social, instituţiile publice precum şi alte organizaţii care deţin bunuri şi valori cu orice titlu, denumite de lege "UNITĂŢI" sunt obligate să asigure paza acestora.

            Prezentul caiet de sarcini stipulează condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească potenţialii ofertanţi specializaţi în domeniul pazei pentru a participa la procedura de atribuire a contractului aferent anului 2018 privind serviciile de pază.

 

  1. Obiectul contractului

 

            Prestarea serviciilor de pază pentru următoarele locaţii, perioada 01.03.2018 – 31.12.2018:

 

Nr.crt.

Locaţie

Nr. posturi

Interval orar

Nr. ore / an 2018

1

Sediu DGASPC, Sibiu, str. Mitropoliei, nr.2

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

2

Punct de lucru DGASPC, Sibiu, str. Bastionului, nr.6

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

3

Punct de lucru DGASPC, Sibiu, str. Spartacus, nr.2

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

4

Centru de Primire în Regim de Urgenţă Sf. Ana Tălmaciu, str. Pieţii, FN

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

5

CS Prichindelul, Sibiu, str. Bastionului, nr.6

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

6

CPCD Speranţa, Sibiu, str. Transilvaniei, nr. 2-4

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

7

CP Gulliver, Sibiu, str. Hegel, nr.14

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

8

CP Orlat, Orlat, str. Grănicerilor, nr.113

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 306

7344

9

CPCD Tavi Bucur Cisnădie, Cisnădie, str. Livezii, nr. 36

1 post temporar

16 / 24; 5 / 7; 184

24 / 24 ; 2 / 7; 122

5872

 

TOTAL

 

 

64.624

 

            În cazul în care se optează pentru suplimentarea contractului pentru o perioadă de maxim 3 luni, prestarea serviciilor de pază va fi asigurată după cum urmează:

 

Nr.crt.

Locaţie

Nr. posturi

Interval orar

Nr. ore / an 2019

1

Sediu DGASPC, Sibiu, str. Mitropoliei, nr.2

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

2

Punct de lucru DGASPC, Sibiu, str. Bastionului, nr.6

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

3

Punct de lucru DGASPC, Sibiu, str. Spartacus, nr.2

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

4

Centru de Primire în Regim de Urgenţă Sf. Ana Tălmaciu, str. Pieţii, FN

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

5

CS Prichindelul, Sibiu, str. Bastionului, nr.6

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

6

CPCD Speranţa, Sibiu, str. Transilvaniei, nr. 2-4

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

7

CP Gulliver, Sibiu, str. Hegel, nr.14

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

8

CP Orlat, Orlat, str. Grănicerilor, nr.113

1 post permanent

24 / 24; 7 / 7; 90

2160

9

CPCD Tavi Bucur Cisnădie, Cisnădie, str. Livezii, nr. 36

1 post temporar

16 / 24; 5 / 7; 63

24 / 24 ; 2 / 7; 27

1656

 

TOTAL

 

 

18.936

 

 

            Realizarea dispozitivului de pază la obiectivul încredinţat se va face cu respectarea Legii nr. 333 / 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor cu modificările şi completările ulterioare.

            Prestatorul asigură paza în scopul împiedicării sustragerilor de orice fel, a pătrunderii ilegale în obiectivul păzit a oricăror persoane străine.

            Paza va fi asigurată atât la exteriorul cât şi la interiorul obiectivului, perimetrele şi zonele de patrulare vor fi stabilite prin planul de pază, sprijinite după caz de unităţi mobile de intervenţie.

 

  1. Durata contractului

 

            Prestarea de servicii de pază se va executa în baza unui contract care va începe odată cu semnarea acestuia de către ambele părţi şi până la 31 decembrie 2018.

            Autoritatea contractantă poate opta pentru prelungirea contractului pentru o perioadă de maxim 3 luni peste durata pentru care a fost încheiat.

 

  1. Cerințe obligatorii

 

            Operatorul economic  / ofertantul trebuie să fie autorizat pentru efectuarea serviciilor de pază conform Legii nr. 333 / 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor cu modificările și completările ulterioare.

            Obligațiile prestatorului:

În vederea efectuării acestor servicii de pază și protecție, conform prevederilor Legii nr. 333 / 2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor cu modificările și completările ulterioare și HG nr. 301 / 2012, prestatorul de servicii va prezenta obligatoriu următoarele documente:

  • Licența de funcționare eliberată de Inspectoratul General al Poliției Române pentru desfășurarea activității de pază și protecție, valabilă la momentul prezentării acesteia, conform art. 19 din Legea nr. 333 / 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, cu modificările și completările ulterioare ( copie conformă cu originalul) sau în cazul ofertanților străini, documente echivalente emise în țara de rezidență. Licența eliberată de Inspectoratul General al Poliției să fie în perioada de valabilitate atât la data prezentării ofertei și a încheierii contractului de prestări servicii, cât și pe tot parcursul derulării acestuia;
  • Declarația pe propria răspundere a operatorului economic / ofertantului privitor la atestarea personalului de pază propriu implicat în prestarea serviciilor de pază, conform HG nr. 301 / 2012 pentru aprobarea normelor metodologice și a documentelor prevăzute la art. 69 din Legea nr. 333 /2003;
  • Prestatorul trebuie să dispună de personal calificat și dotat cu echipament specific cu însemnele firmei de pază, conform art. 42 – 46 din Legea nr. 333 / 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârea Guvernului României nr. 935 / 2007 privind stabilirea modelului echipamentului pentru agenții de pază care își desfășoară activitatea în cadrul societăților specializate de pază și protecție;
  • Prestatorul are obligația obținerii avizelor și autorizațiilor de pază necesare de la organele de poliție competente pentru întreg personalul de pază implicat în contract;
  • Prestatorul este direct răspunzător de personalul folosit la îndeplinirea contractului;
  • Declaraţie pe proprie răspundere privind echipamentele necesare şi dotările agenţilor de pază pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului.
  • Pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţii de pază prestatorul este obligat să fie dotat conform art. 42 – 46 din Legea nr. 333 / 2003 cu următoarele:

- uniformă de serviciu pentru personal cu însemnele de identificare;

- mijloace de intervenţie specifice activităţii de pază şi protecţie ( baston de cauciuc, spray pentru imobilizare, lanternă, fluier şi alte accesorii);

- mijloace de comunicare ( staţii de emisie – recepţie, sau alte echipamente de comuniccaţii);

- maşini de intervenţie şi deservire;

  • Echipamentele cu care prestatorul va presta serviciile vor fi conform legislaţiei române în vigoare;
  • Declaraţie privind deţinerea personalului de specialitate necesar prestării serviciilor;

 

  1. Obligaţiile prestatorilor de servicii

 

  • Societatea trebuie să dispună de o experienţă relevantă în activitatea de pază şi protecţie;
  • Prestatorul poartă întreaga răspundere pentru calitatea serviciilor prestate fiind pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor;
  • Prestatorul se obligă să asigure servicii de pază cu personal angajat şi atestat conform legislaţiei în vigoare;
  • Prestatorul are obligaţia obţinerii avizelor de pază necesare de la organele de poliţie competente pentru întreg personalul de pază;
  • Prestatorul se obligă să întocmească împreună cu beneficiarul, planurile de pază pentru obiectivele ale cărui bunuri şi valori urmează a fi păzite şi să le transmită spre aprobare organelor de poliţie abilitate;
  • Prestatorul va asigura efectivele de personal şi echipamentele necesare conform prezentului caiet de sarcini;
  • Prestatorul va înlocui personalul ce se află în disponibilitate de a-şi îndeplini atribuţiile în mod corespunzător (concedii medicale, zile libere, absenţe nemotivate, etc) şi în acest sens va avea o rezervă de personal de înlocuire;
  • Personalul de pază asigurat de prestator este obligat să cunoască şi să respecte îndatoririle ce îi revin fiind direct răspunzător pentru paza şi integritatea obiectivului, bunurilor şi valorilor încredinţate de achizitor;
  • Prestatorul va lua măsuri de limitare a pierderilor cauzate în cazul producerii  unor evenimente deosebite şi anunţă de îndată reprezentantul achizitorului;
  • Prestatorul va remedia în timpul cel mai scurt eventualele evenimente petrecute în obiectiv din vina agenţiilor săi ori din alte cauze şi participă la limitarea acestora;
  • Prestatorul va asigura materialele şi echipamentele necesare executării serviciilor de pază conform prevederilor legale;
  • Prestatorul va executa instructajul privind respectarea de către personalul propriu al normelor legale privind sănătatea şi securitatea în muncă, protecţia mediului şi a celor de prevenire şi stingere a incendiilor, a normelor de ordine interioară stabilite de comun acord cu achizitorul;
  • Prestatorul va răspunde de respectarea regulilor de acces în obiective, regulile fiind stabilite de achizitor atât pentru personal cât şi pentru mijloace de transport;
  • Personalului prestatorului îi este interzis să divulge date şi informaţii confidenţiale şi secrete;
  • Despăgubirile în cazul accidentelor de muncă se vor suporta de către prestator;
  • Predarea – primirea serviciului de pază inclusiv a obiectivelor din zona de responsabilitate a fiecărui post se va face în concordanţă cu prevederile planului de pază;
  • Prestatorul va înlocui agentul de pază aflat în timpul programului de lucru, în cazul în care, din diferite motive acesta va deveni indisponibil;
  • Înlocuirea agenţilor de pază aflaţi în serviciu se va face şi la cererea achizitorului pentru motive temeinice;

 

            Prestatorul are obligaţia de a anunţa achizitorul , în scris, despre imposibilitatea îndeplinirii / continuării contractului, din orice cauze, înainte cu cel puţin 30 de zile lucrătoare.

 

  1. Atribuţiile personalului de pază

 

            Personalul de pază este obligat să cunoască şi să respecte îndatoririle ce îi revin, fiind direct răspunzător pentru paza şi integritatea obiectivelor, bunurilor şi valorilor încredinţate.

            În timpul serviciului personalul de pază este obligat:

  • să cunoască locurile şi punctele vulnerabile din perimetrul obiectivelor, pentru a preveni producerea oricăror fapte de natură să aducă prejudicii unităţii beneficiare;
  • să păzească obiectivele, bunurile şi valorile primite în pază şi să asigure integritatea acestora;
  • să permită accesul în obiective numai în conformitate cu reglementările legale şi cu dispoziţiile interne;
  • să legitimeze şi să înregistreze persoanele care solicită accesul în incinta obiectivelor;
  • să înştiinţeze de îndată conducerea unităţii beneficiare şi pe şeful său ierarhic despre producerea oricărui eveniment, în timpul exercitării serviciului şi despre măsurile luate;
  • în caz de avarii produse la instalaţii, conducte de apă, reţele electrice şi în orice alte împrejurări, care sunt de natură să producă pagube, să aducă de îndată la cunoştinţă celor în drept asemenea evenimente şi să ia primele măsuri în scopul limitării efectelor;
  • în caz de incendii să ia măsuri de localizare, stingere şi de salvare a persoanelor, bunurilor şi valorilor şi să sesizeze pompierii, să anunţe conducerea unităţii beneficiare şi poliţia;
  • să sesizeze poliţia în legătură cu orice fapte de natură a prejudicia patrimoniul unităţii beneficiare şi să dea concursul pentru îndeplinirea misiunilor ce-i revin poliţiei pentru prinderea infractorilor;
  • să poarte uniformă şi însemnele distinctive conform regulamentului intern al prestatorului;
  • să nu se prezinte la serviciu sub influenţa băuturilor alcoolice, să nu consume astfel de băuturi în timpul serviciului, să nu părăsească postul de pază pţnă la înlocuirea cu alt agent de pază;
  • să respecte normele de comportament civilizat în relaţiile cu publicul;
  • să execute, în raport cu specificul obiectivului orice alte sarcini care i-au fost încredinţate potrivit planului de pază;

 

 

 

  1. Recepţie şi verificări

 

            Confirmarea prestaţiei se va efectua pe baza unui raport de activitate întocmit de prestator  şi prin încheierea la fiecare început de lună pentru luna trecută a unui proces verbal de recepţie a serviciilor de pază care va conţine date referitoare la cantitatea şi calitatea activităţii prestate, în baza căreia se va face decontarea.

            Prestatorul va garanta pentru producerea unor pagube ( furturi, degradări din vandalism) din gestiunea achizitorului. Valorile de despăgubire sunt cele actuale de pe piaţă a bunurilor similare cu cele distruse sau furate.

 

  1. Facturarea serviciilor prestate

 

            Facturarea serviciilor prestate se va realiza lunar pe numele DGASPC Sibiu, separat pentru fiecare unitate beneficiară din subordinea unităţii contractante (facand mentiuni in cadrul facturii cu privire la unitarea beneficiara pentru care a fost emisa).

 

 

 

  1. Modalităţi de plată

 

            Plata se va efectua de către DGASPC Sibiu, prin Ordin de plată prin Trezoreria Sibiu (după efectuarea / semnarea recepţiei serviciului) în termen de 30 de zile de la data primirii facturii fiscale în original.

 

  1. Cerinţe asupra ofertei financiare

 

            Oferta financiară va fi elaborată în mod obligatoriu cu respectarea datelor şi condiţiilor din caietul de sarcini.

            Preţurile stabilite de ofertanţi sunt ferme, nu pot fi majorate ulterior şi vor fi valabile pe toată perioada de derulare a contractului.

            În conformitate cu art. 221 litera a din Legea nr. 98 / 2016 preţul contractului poate fi revizuit în cazul în care se modifică cuantumul salariului minim pe economie, proporţional cu valoarea modificării acestora după următoarea formulă:

 

                 X2=X1 * Sn

                        _______

                              Sv

 

unde X2 = tarif actualizat

         X1 = tarif ofertat declarat câștigător în cadrul procedurii

         Sn = salariul minim nou brut pe țară garantat în plată

         Sv = salariul minim vechi brut pe țară garantat în plată

 

La calculația tarifului lei/oră de pază se va ține cont și se vor reliefa toate costurile executării în bune condiții ale contractului:

- salariu orar agent pază (minim salariul de bază minim brut pe economie)

- spor pentru munca de noapte conform Legii nr. 53/2003 (SMN)

- alte sporuri (pentru munca prestată în zilele de sâmbătă  și duminică, în timpul zilelor libere

legale etc) conform Legii nr. 53/2003 (AS)

 - valoarea contribuțiilor către bugetul de stat datorate de angajator, în vigoare la data ofertării,

detaliate distinct și precizând  coeficienții  în vigoare utilizați la calculul acestora (VCA)

- cheltuieli indirecte necesare a se efectua pentru îndeplinirea contractului (dotarea agenților de

pază cu uniforme de serviciu etc, costuri care reies din monitorizarea sistemului antiefracție,

intervenții ale echipei mobile etc, alte cheltuieli neprevăzute (CI)

- alte adaosuri (AA) (cota profit etc)

Ofertantii au obligatia de a detalia modul de constituire al tarifelor ofertate. Din fundamentarea

pretului trebuie sa reiasă respectarea legislatiei muncii și a salarizarii muncii.

Tariful  ofertat  este   ferm și nu se actualizează pe  toată   perioada  de derulare a contractului inclusive pe perioada de prelungire , dacă se optează în acest sens cu excepția cazului în care au loc modificări legislative.

            Achizitorul îşi asumă întreaga răspundere privind respectarea întocmai a legislaţiei în vigoare privind salarizarea personalului.

 

 

Calculație tarif / oră pază, fără TVA - model

 

Obiectiv

Salariu orar încadrare

( SO)

Spor ore noapte

SMN

Alte sporuri

AS

Contribuții obligatorii angajator

VCA

Cheltuieli indirecte

CI

Alte adaosuri

AA

Total tarif lei fără TVA / oră pază

Total ore pază pe anul 2018

Total valoare

lei fără TVA / 2018

1

2

3

4

5

6

7

8=2+3+4+

+5+6+7

9

10=8*9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            În cazul în care ofertantul declară în cadrul ofertei că beneficiază de subvenții, care justifică reducerea prețului ofertat, acesta are obligația să depună o declarație pe propria răspundere în care să menționeze că persoanele ce beneficiază  de subvențiile respective vor fi utilizate pentru prestarea serviciilor de pază ce fac obiectul contractului de achiziție publică ( se vor nominaliza persoanele ce urmează a fi implicate în derularea contractului de prestări servicii, care beneficiază de subvenții).

 

  1. Factori de evaluare a ofertelor

 

  • Preţul ofertei ( lei / oră pază fără TVA): 90 puncte;

                              P financiar= pentru preţul cel mai scăzut (P minim) se acordă punctaj maxim 90 puncte;

                              Celelalte oferte vor fi cotate după formula:

                              P financiar = Pminim / P ofertă X 90 puncte

 

          12.2.          Dotări autoturisme intervenţie

           P dotări = nr. de autoturisme de intervenţie din dotare

           P dotări = pentru cel mai mare nr. de autoturisme de intervenţie din dotare se acordă punctaj maxim 5 puncte;

         Celelalte oferte vor fi cotate după formula:                      

          P dotări = nr. auto intervenţie / nr. auto intervenţie maxim X 5 puncte

         12.3.          Timp mediu de intervenţie

                          P timp se acordă punctaj maxim pentru timpul mediu de intervenţie cel mai mic, calculat ca medie aritmetică a timpilor de intervenţie pentru fiecare locaţie;

                          Celelalte oferte vor fi cotate după formula:

                              P timp = Timp minim /  Timp ofertă X 5 puncte;

 

            Punctajul final obţinut de fiecare ofertant se va calcula astfel:

P final = P financiar + P dotări + P timp

 

            Oferta câştigătoare va fi declarată cea care întruneşte punctajul maxim.

 

 

                                                                 Întocmit,

                                    Biroul Administrativ, Patrimoniu, Tehnic, Aprovizionare